Ansökan till linjer med Testdag 2024-2025

Att ansöka till de linjer som utöver ansökan håller en testdag, FilmlinjenJournalistlinjen, Kulturprojektlinjerna och Musiklinjerna, görs i två steg - Ansökan och Kallelsen/Testdag. Du finner beskrivningar för de bägge stegen nedan.

Testdagar som sker på plats är behäftade med en kostnad på 300:- vilken täcker service på plats så som lunch m.m. Kostnaden betala på plats, med bankkort eller Swish, vid testdagens start.

Attention non-swedish applicants!

Please klick here and read before you continue with your application.

Åldersgränser!

För att kunna bli antagen till Skurups folkhögskola så måste du fylla 18 år senast senast den sista december det år du har för avsikt att börja studera hos oss.

För att ha möjlighet att kunna få rum på Skurups folkhögskolas internat måste du ha fyllt 18 år senast på inflyttningsdagen.

Ansökan 2024-2025

Steg 1 - Ansökan

Följ länken nedan för den utbildning du avser att söka (öppnas i ett nytt fönster), logga in med ditt SchoolSoft-konto och fyll därefter i anmälningsformuläret samt bifoga de dokument som efterfrågas.
Om du inte har ett SchoolSoft-konto sedan tidigare så kan du skapa ett i samband med inloggning.

Steg 2 - Kallelse/Testdag 2024-2025

Nu är du klar med din ansökan (om du fullföljt Steg 1) och kan lugnt invänta att du får en kallelse till din testdag. Kallelsen kommer i god tid inför testdagen på den epostadress du angivit i din ansökan. I kallelsen får du mer information om hur testdagen går till.
Datum för testdagarna finner du även under respektive linjers sidor här – Våra utbildningar

Testdagar sker på plats och är behäftade med en kostnad på 300:- vilken täcker service på plats så som lunch m.m. Kostnaden betalas på plats, med bankkort eller Swish, vid testdagens start.

Lycka till!